• Empty
  • قاطی کردم
  • مهربون
  • موفق
  • متعجب
  • مریض
  • مشغول
  • معترض
  • ناراحت
  • هیچ
  • کنجکاو
  • کسل
  • گیج شدم
  • گریه
  • پکر
  • اخمو
  • از خود راضی
  • بی تفاوفت
  • بد جنس
  • بد حال
  • خونسرد
  • خواب آلود
  • خوشحال
  • خجالتی
  • خسته
  • دلواپس
  • رنجور
  • ریلکس
  • سپاسگزار
  • سر به زیر
  • شوکه
  • شاد و سر حال
  • عاشق
  • عصبانی
  • غمگین
  • غافلگیر
  • User Tag List

    برگ 6 از 6 نخستیننخستین 123456
    نمایش پیکها: از 51 به 57 از 57
    Like Tree1پسندها

    جُستار: درخودماندگی

    1. #51
      دفترچه نویس
      Points: 354,471, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      آغازگر جُستار
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,582
      جُستارها
      185
      امتیازها
      354,471
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,003
      از ایشان 21,530 بار در 7,495 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Dariush نمایش پست ها

      یعنی از آنجا که ما با ابرهوشواره‌هایی مواجه هستیم که میلیون‌ها برابر برتر از هوشِ
      جمعیِ انسان‌ها، باهوش هستند و در قاموسِ این موجودات برابریِ میزان اهمیت
      و درجه‌ی اولویتِ قطعیتِ امر منطقی و قطعیت عملی، اصلی خدشه‌ناپذیر خواهد بود،
      در ازای نابودی بشریت چه دستاوردی کسب می‌شود که به اندازه‌ی غیرقابل برگشت
      بودنِ عمل به آن، بغرنج و اساسی باشد؟
      واسپردن سرنوشت آدمی به هوشواره‌ها برابر است با همین چیزیکه میخوانید: واسپردن و از دست دادن کنترل.


      همانگونه که مورچه‌ها در برابر آدمی بختی ندارند, آدمها نیز در برابر ابرهوشواره‌ها بختی نخواهند داشت
      و اینکه سرنوشت آدمی زانپس چه میشود روشن نیست, ولی هر چه میشود به گمان هر چه بالاتر, خوب نیست.




      .Es ist nur in der Tat, dass ich vollständig entschlossen bin

      It is only in the act, that I am fully decided.



    2. #52
      دفترچه نویس
      Points: 80,746, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      HE
       
      Empty
       
      Dariush آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2012
      ماندگاه
      No man's land
      نوشته ها
      3,028
      جُستارها
      30
      امتیازها
      80,746
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      3,013
      از ایشان 8,962 بار در 2,881 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها
      واسپردن سرنوشت آدمی به هوشواره‌ها برابر است با همین چیزیکه میخوانید: واسپردن و از دست دادن کنترل.
      خب؟ کمی بیشتر در این مورد توضیح بدهید؛ مثلا چرا چنین چیزی
      این اندازه که شما به نمایش می‌گذارید، مخوف است؟ سپردن
      کنترل به موجوداتی که میلیون‌ها برابر از ما باهوش‌تر هستند
      چرا هراس‌انگیز است؟ البته هراس‌انگیز بودن‌اش خب دلایل مشخصی دارد،
      بطور خاص منظورم این است که دلیل مخالفت با چنین چیزی چیست؟


      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها
      همانگونه که مورچه‌ها در برابر آدمی بختی ندارند, آدمها نیز در برابر ابرهوشواره‌ها بختی نخواهند داشت
      و اینکه سرنوشت آدمی زانپس چه میشود روشن نیست, ولی هر چه میشود به گمان هر چه بالاتر, خوب نیست.
      البته اینکه می‌گویید مورچه‌ها در برابر انسان‌ها بختی ندارند، نیاز به
      بحث چندانی برای نشان دادنِ پرت بودن‌اش ندارد؛ در هر سناریویی
      که تصور کنیم که در آن انسان‌ها از بین می‌روند اما زمین همچنان وجود
      دارد، به احتمال خیلی زیاد مورچه همچنان وجود دارند یا حداقل خیلی
      دیرتر از انسان نابود می‌شوند. اما این مثال هم بی‌ربط به بحث است
      و هم اشکال ساختاری دارد، پس از آن می‌گذریم.

      گفتید روشن نیست پس از آنکه کنترل ما به دست ابرهوشواره‌ها افتاد
      مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد، کاملا با شما موافقم، اما بعدش
      گفته‌اید که به احتمال زیاد، خوب نیست. در این مورد جای حرف هست.
      از چه نظر خوب نیست؟یعنی برای ما خوب نیست؟ از کجا این را مطمئن
      هستید و چطور این را نتیجه‌گیری می‌کنید؟
      Confusion will be my epitaph
      As I crawl a cracked and broken path
      If we make it we can all sit back
      And laugh
      But I fear tomorrow I'll be crying,
      Yes I fear tomorrow I'll be crying
      .Yes I fear tomorrow I'll be crying

    3. یک کاربر برای این پست سودمند از Dariush گرامی سپاسگزاری کرده اند:

      Canary (02-01-2018)

    4. #53
      شناس
      Points: 1,033, Level: 17
      Level completed: 33%, Points required for next Level: 67
      Overall activity: 99.5%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خالی
       
      Canary آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Dec 2017
      نوشته ها
      50
      جُستارها
      1
      امتیازها
      1,033
      رنک
      17
      Post Thanks / Like
      سپاس
      38
      از ایشان 15 بار در 13 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      0 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها
      واسپردن سرنوشت آدمی به هوشواره‌ها برابر است با همین چیزیکه میخوانید: واسپردن و از دست دادن کنترل.


      همانگونه که مورچه‌ها در برابر آدمی بختی ندارند, آدمها نیز در برابر ابرهوشواره‌ها بختی نخواهند داشت
      و اینکه سرنوشت آدمی زانپس چه میشود روشن نیست, ولی هر چه میشود به گمان هر چه بالاتر, خوب نیست.
      مسئله اساسی اینه که آیا لزوما دو چیز باید دربرابر هم باشن که بخوایم بختشونو واسه بقا بسنجیم!
      من نوعی(آدم) اگه گوسفندان رو سلاخی میکنم واسه اینه که نیاز به غذای راحت با کمترین هزینه رو دارم اگه درختا رو قطع میکنم واسه اینه که به کاغذ یا چه میدونم قایق و درب و پنجره نیاز دارم اگه اون مرد قبایل دور افتاده آفریقایی شیر و پلنگو شکار میکنه نیاز به بقای نسل و ترس از مرگ داره.
      کدوم یکی از اینا تو یه ابر هوشواره موجوده؟
      فکر نمیکنید نابودی نا هم نوع علاوه بر هوش به انگیزه هم احتیاج داشته باشه؟انگیزه یه ابر هوشواره از نابودی انسان چی میتونه باشه؟

    5. #54
      دفترچه نویس
      Points: 354,471, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      آغازگر جُستار
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,582
      جُستارها
      185
      امتیازها
      354,471
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,003
      از ایشان 21,530 بار در 7,495 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Dariush نمایش پست ها
      خب؟ کمی بیشتر در این مورد توضیح بدهید؛ مثلا چرا چنین چیزی
      این اندازه که شما به نمایش می‌گذارید، مخوف است؟ سپردن
      کنترل به موجوداتی که میلیون‌ها برابر از ما باهوش‌تر هستند
      چرا هراس‌انگیز است؟ البته هراس‌انگیز بودن‌اش خب دلایل مشخصی دارد،
      بطور خاص منظورم این است که دلیل مخالفت با چنین چیزی چیست؟

      البته اینکه می‌گویید مورچه‌ها در برابر انسان‌ها بختی ندارند، نیاز به
      بحث چندانی برای نشان دادنِ پرت بودن‌اش ندارد؛ در هر سناریویی
      که تصور کنیم که در آن انسان‌ها از بین می‌روند اما زمین همچنان وجود
      دارد، به احتمال خیلی زیاد مورچه همچنان وجود دارند یا حداقل خیلی
      دیرتر از انسان نابود می‌شوند. اما این مثال هم بی‌ربط به بحث است
      و هم اشکال ساختاری دارد، پس از آن می‌گذریم.

      گفتید روشن نیست پس از آنکه کنترل ما به دست ابرهوشواره‌ها افتاد
      مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد، کاملا با شما موافقم، اما بعدش
      گفته‌اید که به احتمال زیاد، خوب نیست. در این مورد جای حرف هست.
      از چه نظر خوب نیست؟یعنی برای ما خوب نیست؟ از کجا این را مطمئن
      هستید و چطور این را نتیجه‌گیری می‌کنید؟
      از چند دیدگاه بررسی میکنیم:

      ابرهوشواره‌ها کنترل‌پذیر خواهند بود
      در این چهره, آزادی آدمی برای همیشه از دست خواهد رفت زیرا کنترل ابرهوشواره‌ها بیگمان در دست اندک‌شمار کسان یا
      دولت‌ها خواهد بود و هیچکس نمیتواند دیگر چیزی را دگرگون کند و هر چه این دسته بگویند, همان اعمال خواهد شد.


      ابرهوشواره‌ها کنترل‌ناپذیر خواهند بود
      در این چهره بروشنی اینکه چه خواهد شد روشن نیست, ولی میتوان گفت به بالاترین احتمال دورنمای خوشایندی برای آدمی
      دربر نخواهد داشت. پرسش این است, چرا یک ابرهوشواره ‌که میتواند همه‌ی بنمایه‌های جهان را برای خود داشته باشد باید
      بگذارد آدمی در کنار او فرگشت یافته و به تراز هوشمندی‌ای همچون خود او رسیده و رقیب او گردد؟

      به دیگر زبان, اگر ابرهوشواره‌ها بخواهند به سود آدمی رفتار کنند, آزادی آدمی از دست خواهد رفت.
      اگر ابرهوشواره‌‌ها نخواهند به سود آدمی رفتار کنند, نژاد آدمی ریشه‌کن خواهد شد.




      .Es ist nur in der Tat, dass ich vollständig entschlossen bin

      It is only in the act, that I am fully decided.



    6. #55
      دفترچه نویس
      Points: 354,471, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      آغازگر جُستار
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,582
      جُستارها
      185
      امتیازها
      354,471
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,003
      از ایشان 21,530 بار در 7,495 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Canary نمایش پست ها
      مسئله اساسی اینه که آیا لزوما دو چیز باید دربرابر هم باشن که بخوایم بختشونو واسه بقا بسنجیم!
      من نوعی(آدم) اگه گوسفندان رو سلاخی میکنم واسه اینه که نیاز به غذای راحت با کمترین هزینه رو دارم اگه درختا رو قطع میکنم واسه اینه که به کاغذ یا چه میدونم قایق و درب و پنجره نیاز دارم اگه اون مرد قبایل دور افتاده آفریقایی شیر و پلنگو شکار میکنه نیاز به بقای نسل و ترس از مرگ داره.
      کدوم یکی از اینا تو یه ابر هوشواره موجوده؟
      فکر نمیکنید نابودی نا هم نوع علاوه بر هوش به انگیزه هم احتیاج داشته باشه؟انگیزه یه ابر هوشواره از نابودی انسان چی میتونه باشه؟
      آدمی پیوسته رو به پیشرفت و فرگشت خود است و اگر ابرهوشواره‌ها نباشند خود به خود
      این پیشرفت‌ها روی خود آدمی و نمونه‌وار بهکرد مغز و پیوند زدن چیپ‌های رایانه‌ای به مغز و
      اینگونه خواهند رفت, که در گذر زمان خود به خود آدمی را خود به تراز یک ابرهوشواره بالا میبرد و رقیب یکسان او
      میسازد. از آنجاییکه بنمایه‌های طبیعت بیکران نیستند میتوانیم ببینیم که سودی ندارد یک ابرهوشواره به "علف هرز" فضای رشد بدهد.


      آنچه از دیدگاه کازینسکی هرچند بسیار پرگمان‌تر و نیز بدتر است این میباشد که آدمی کنترل خود را خودخواسته و آهسته آهسته
      به هوشواره‌ها میسپرد و خود را از دامنه‌ی تصمیم‌گیری بیرون میکشد. برای نمونه, او اینگونه میگوید که هماکنون نیز بسیاری
      از تصمیم‌ها ماشینیزه شده‌اند زیرا دریافته‌ایم که تصمیم‌هایی که "الگوریتم" میگیرد کارآمدتر و بهینگی بالاتری برای سازوکار اجتماع دارند
      تا تصمیم‌هایی که از سوی خود آدمی گرفته میشود, ازینرو هیچ دور از باور نیست که رفته رفته تصمیم‌های بیشتر و بیشتری به هوشواره‌ها
      سپرده شوند تا جاییکه سیستم‌های اجتما‌عی آن اندازه پیچیده و درهم‌تنیده میگردند که اگر آدمی هم بخواهد نمیتواند
      تصمیم درستی بگیرد; بمانند شترنگ‌باز تازه‌کاری بنگرید که با یک شترنگ‌باز کهنه‌کار روبروست که ۷ گام پسین او را هم میخواند,
      روشن است این تازه‌کار اگر بخواهد هم نمیتواند در این بازی برنده شود و خود او نیز اینرا میداند. در این
      نگاه تنها تفاوت با شترنگ این است که هر کس با برزش و کوشش بخت رسیدن به شترنگ‌باز جهانی
      شدن را دارد, ولی در برابر ابرهوشواره‌ها هیچ آدمی این بخت را نخواهد داشت مگر آنکه خود ابرهوشواره آنرا اجازه بدهند.




      .Es ist nur in der Tat, dass ich vollständig entschlossen bin

      It is only in the act, that I am fully decided.



    7. #56
      نویسنده سوم
      Points: 3,602, Level: 37
      Level completed: 68%, Points required for next Level: 48
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience Points
      بدون وضعیت
       
      خونسرد
       
      Rustin آواتار ها
      تاریخ هموندی
      May 2015
      نوشته ها
      109
      جُستارها
      12
      امتیازها
      3,602
      رنک
      37
      Post Thanks / Like
      سپاس
      13
      از ایشان 70 بار در 45 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      1 Post(s)
      Tagged
      0 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Mehrbod نمایش پست ها
      پس همه‌یِ آنچیزی که شما اینجا به آن دست آویخته‌اید این میباشد که این نظم خودجوش پس طبیعی و به دنبال آن لابد "خوب" یا "چاره‌ناپذیر" است که خب یک سفسته
      به شمار میرود, زیرا اگر دستآویز به "خوبی"‌ست که ما پیشتر نمونه از زندگی سرخپوستان را آورده بودیم که زندگی آنان از کمابیش هر دیدی برتر و بهتر از اروپاییان
      همزمانه‌یِ خود بود, ولی از آنجاییکه زور و تکنولوژی اروپاییان پیشرفته‌تر بود زندگی اروپایی چیره شد, ولی این نمیگوید که شیوه‌یِ زندگی اروپاییان برای آدمی برتر و سودمندتر بود.
      نه لزوما نتیجه نظم خودجوش خوب از آب درنمیاد و خیر مطلق نیست. از کجا چنین برداشتی کردین که من منظورم این بوده؟

    8. #57
      دفترچه نویس
      Points: 354,471, Level: 100
      Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
      Overall activity: 0%
      دستاوردها:
      First 1000 Experience PointsGot three Friends
      نِشان‌ها:
      Most Popular
      آغازگر جُستار
      سرور خویـشتـن
       
      Empty
       
      Mehrbod آواتار ها
      تاریخ هموندی
      Oct 2010
      ماندگاه
      لاجیکستان
      نوشته ها
      8,582
      جُستارها
      185
      امتیازها
      354,471
      رنک
      100
      Post Thanks / Like
      سپاس
      12,003
      از ایشان 21,530 بار در 7,495 پست سپاسگزاری شده است .
      یافتن همه‌یِ سپاسهای گرفته شده
      یافتن همه‌یِ سپاسهای داده شده
      Mentioned
      60 Post(s)
      Tagged
      1 Thread(s)
      گفت‌آورد نوشته اصلی از سوی Rustin نمایش پست ها
      نه لزوما نتیجه نظم خودجوش خوب از آب درنمیاد و خیر مطلق نیست. از کجا چنین برداشتی کردین که من منظورم این بوده؟
      خب اگر نیست دیگر دستآویز به "این نظم خودجوش و طبیعی‌ست پس بگذارید همین باشد" چیست؟


      خودجوش بودن این نظم دگرسانی بسیار اندکی در خوب یا بد بودن آن میدهد. زمانیکه درباره‌ی خورد و خوراک سخن میگوییم,
      طبیعی بهتر است, زیرا در درازنای فرگشت با زیست آدمی همزمانی داشته و پیوند و سازگاری بالاتری با تن و پیکر آدمی دارد تا
      بگوییم یک چیز نو و امروزین‌تر, ولی در همان طبیعت هم بسیاری چیزها خودجوش و طبیعی میباشند مانند "مرگ", که در حقیقت
      این مرگ خود یک سازوکار "طبیعی" در راستای فرگشت بوده, ولی با این همه بروشنی از دیدگاه آدمی خوبی‌ای دربر ندارد.




      .Es ist nur in der Tat, dass ich vollständig entschlossen bin

      It is only in the act, that I am fully decided.



    برگ 6 از 6 نخستیننخستین 123456

    داده‌های جُستار

    کاربری که سرگرم دیدن این جُستار هستند

    هم‌اکنون 1 کاربر سرگرم دیدن این جُستار است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    مجوز های پیک و ویرایش

    • شما نمیتوانید جُستار نوی بفرستید
    • شما نمیتوانید پیکی بفرستید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •